Referencer

Herunder følger et udvalg af tilbagemeldinger fra de 50 scenekunstnere, jeg har interviewet som teaterskribent for Scenekunstplatformen Scenen.dk i perioden maj 2022- juni 2024.

Desuden findes en udtalelse fra Scenen.dk.


Teaterskribent og -tegner Thyge Cosedis Holting. Selvportræt



1: Eksempler på respons fra kunstnere interviewet af teaterskribent Thyge Cosedis Holting, 

 

”For at være helt ærlig er dit tilsendte interview noget af det bedste journalistiske materiale jeg nogensinde har læst om mig selv. Du har totalt fanget “min lyd” og min sjæl. 

Når man næsten på daglig basis bliver tæppebombet af journalister, der stiller de sammen spørgsmål og kun leder efter clickbait, blev jeg faktisk ægte og helt oprigtigt rørt flere steder, hvor du helt perfekt fanger min lidt kække tilgang til livet, men også dybe følsomhed.”

Pelle Emil Hebsgaard, skuespiller, februar 2024 

 

”Tusind tak for den artikel. Den er jeg vildt glad for. Tal lige om at føle sig set.”          

Martin Lyngbo, instruktør, december 2023 


”Jeg kan ligefrem genkende mig selv, det er ikke altid i interviews.”

Joy-Maria Frederiksen, instruktør, april 2024


”Først og fremmest er jeg megaglad for interviewet, som både er poetisk, reflektorisk og rammer min person elegant og respektfuldt"

Mathias Flint, skuespiller, oktober 2023


”Det var dog befriende at læse så velskrevet et interview, tak for det.” 

Sonja Oppenhagen, skuespiller, maj 2024


”Du skriver, så man mærker, at vi rent faktisk har været i stue sammen, og det er en stor kvalitet i dit interview, synes jeg: et møde har fundet sted, og læseren får lov at sidde med.”

Jakob Steen Olsen, teateranmelder og kulturkommentator, Berlingske, august 2023

 

”Det, du skriver, rører mig meget. Jeg føler mig set og forstået.”

Anne Plauborg, skuespiller, maj 2024

 


2: Udtalelse fra Scenen.dk





Populære opslag