Find mine interviews fra Scenen.dk

Gennem to år som teaterskribent v. Scenekunstportalen Scenen.dk har jeg interviewet en række kunstnere fra det danske teaterlandskab.

En oversigt over samtlige interviews følger herunder. Alle kan læses på:

Artikler - Scenen.dk

Find din favorit - jeg har tegnet sjælestregerne i ord; om teatret - i tiden - til tiden. 


Cirkusrevyens instruktør Joy-Maria Frederiksen fik overrakt en
teatertegning efter interviewet i 2024
Foto:
 Scenen.dk/Thyge Cosedis Holting 


Berlingskes teateranmelder og kulturkommentator 
Jakob Steen Olsen får overrakt en teatertegning efter interviewet i 2023
Foto:
Scenen.dk/Thyge Cosedis Holting  



SÆSON 2023/24

Sonja Oppenhagen: "man kan godt skrive om sit liv på en pæn måde"

Jeanne Boel: "Jeg skal ikke bevise noget som helst"

Anne Plauborg: "Jeg vender hele tiden tilbage til den vejrtrækning"

Joy-Maria Frederiksen: "Dér følte jeg mig set"

Mikkel Schrøder: "Jeg er jo bare en lille dreng, der er besat af at bygge"

Ferdinand Falsen: "Der er intet lighedstegn mellem legen og det, der ikke er alvorligt"

Pelle Emil Hebsgaard: "Min største frygt er at tabe publikums åndedræt"

Jacob Weble: "Der er mange fordele ved at være komediespiller"

Peter Westphael: "Jeg siger jo ikke til folk, at jeg er autodidakt, selvom jeg er stolt af det"

Kristoffer Helmuth: "Det skal koste livet, men hvis liv?"

Martin Lyngbo: "Tryghed er fundamentet for at gøre noget, der er megafarligt"

Kasper Holten "Teatret skal altid stille sig det modige sted"

Mie Brandt: "Hvis du tør at se dig selv i øjnene, bliver du klogere"

Emil Busk Jensen: "Jeg skal ikke lykkes som skuespiller for at lykkes som Emil"

Emma Rønberg Paaske: "Jeg efterspørger jo bare, at man gør sig umage"

Mathias Flint: "På scenen går farlighed og faglighed hånd i hånd"

Mette Wolf og Lone Rødbroe: "Vi lever jo af, at folk betaler for deres billetter"

Christoffer Berdal: "Shakespeares værker har bestået prøven for længst"

Ina-Miriam Rosenbaum: "Jeg er opdraget til at tænke"

Liv Helm: "Hvad nu, hvis teatret kan give trøst i en traumatisk tidsalder?"

Jakob Steen Olesen: "Jeg sidder ikke og flæber i teatret"

Andreas Winther: "Once in a lifetime"


SÆSON 2022/23

Peter Oliver Hansen: "Hvis Løjtnant von Buddinge havde levet i dag, ville han være influencer"

Steen Stig Lommer: "Jeg er en stor tilhænger af kvalitet"

Xenia Lach-Nielsen: "Balancen mellem mennesket og rollen klarer hun helt eminent"

Heinrich Christensen: "Det skal helst være umuligt"

Tal R: "Vi skal huske at fejre omvejen"

Rasmus Krogsgaard: "Man skal gøre sig umage, og man skal have det sjovt"

Lone Rødbroe: "Holdets humørbombe"

Sarah Booberg: "Ordet er vigtigt"

Marie Knudsen Fogh: "Det er vigtigere at ramme mit publikum end min branche"

Nanna Bøttcher: "Alle roller fortjener at blive gjort særlige"

Benjamin Kitter: "Vielgeschrey vil bare gerne føle, at han har en berettigelse"

Lukas Toya: "Arbejdet handler om at surfe på energier"

Jan Hertz: "Mærk tiden - i tiden - til tiden"

Niels Ellegaard: "Uden arbejdsglæde bliver det jo fabriksarbejde"

Mette Horn: "Min metier er nok, at kende de ensomme væsner..."

Lisbeth Knopper: "Der skal altid være et håb"

Per Smedegaard & Holger Østergaard Kristensen: "Når vi møder døden, skal vi bekræfte livet"

Sebastian Harris: "Jeg er ikke andre steder end i nuet!"

Trine Pallesen: "Vi er jo dem, vi er - lige nu, lige her!"

Søren Hauch-Fausbøll: "En klovn bliver kun bedre med  alderen!"

Per Brink Abrahamsen "Nu behøver jeg ikke længere undskylde for det, jeg laver"

Morten Bo Koch: "Kunsten er aldrig at kede sig"

Emil Prenter: "Når jeg har lavet det her, kan jeg genopsætte alt"


SÆSON 2021/22

Marianne Gonnov Bøgelund: "Grin, grin, grin!"

Joakim Lind Graa Tranberg: "Revyen er en hyldest til dem, der kvajer sig."

David Gehrt: "Der bliver frynser - masser af frynser!"

Populære opslag